Budowa trasy S7 na odcinku Warszawa-Lesznowola

Trzy odcinki trasy S7 będą mieć łączną długość niespełna 30 kilometrów. Prace mają potrwać 29 miesięcy od daty zawarcia umowy, które planowane jest na luty 2020 r. Planowana trasa ma być podzielona na trzy odcinki:

Odcinek A – w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)

  • Długość: ok. 6,64 km
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola
  • Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Odcinek B – w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)

  • Długość: ok. 14,8 km
  • Wykonawca Robót: IDS-BUD
  • Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ
  • Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
  • Remont istniejącej DK7: ok. 17 km

Odcinek C – w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca

  • Długość: ok. 7,9 km
  • Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe
  • Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Tarczyn Południe
  • Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.

 

Po wybudowaniu drogi S7 na trasie z Warszawy do Grójca, kierowcy zyskają nowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa. W efekcie kierowcy podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.